Cum sa va pregatiti pentru o experienta de rent-a-car cat mai placuta
Dupa ce v-ati consultat cu toata familia si ati elaborat o lista cu motive pentru care inchirierea unui masini va ridica nivelul de confort si siguranta al excursiei Dvs, a venit momentul in care trebuie sa va pregatiti pentru aceasta experienta. In continuare gasiti cele mai importante aspecte carora merita sa le acordati maxima atentie:
Confirmarea inchirierii
Calatorii ar trebui sa primeasca intotdeauna un cupon sau o confirmare de la agentul lor de calatorie inainte de a pleca. Acest document ar trebui sa aiba un numar de confirmare, numele companiei de rent-a-car, tipul de autoturism solicitat, informatii despre zboruri si data. In cazul in care firma de inchiriere masini este situata in afara aeroportului, ar trebui sa fie prevazut un numar de telefon pentru transportul catre locatie.
De asemenea, de multe ori confirmarile ajuta firmele de inchirieri auto sa localizeze clientii care nu au ridicat masina rezervata. Ca rezultat al industriei de automatizare, firmele pot uneori sa afle din timp daca zborul unui client este intarziat. De obicei, masina rezervata va fi pastrata timp de cateva ore inainte de anularea rezervarii.
Daca aveti in vedere doua zboruri diferite, asigurati-va ca informati firma de rent-a-car. De asemenea, societatea ar trebui sa fie notificata cu privire la orice anulari, astfel incat aceasta sa poata inchiria masina catre un alt client.
Preluarea masinii
La sosirea la ghiseu, prezentati numarul de confirmare, cuponul si cardul de credit, daca este necesar. Agentul va finaliza apoi procedeul, si va va indruma catre locul de unde va puteti ridica masina. CITITI CONTRACTUL DE INCHIRIERE inainte de a-l semna pentru a va familiariza cu raspunderea asumata, si pentru a va asigura ca stiti exact ceea ce veti plati atunci cand returnati masina.
Inainte de a parasi parcul auto, inspectati masina pentru informatiile corecte de kilometraj si orice deteriorare vizibila a autovehiculului. In cazul in care este deteriorat, mentiunea trebuie facuta pe contract inainte de a pleca.
Acordati-va cateva minute pentru a va familiariza cu masina. Reglati scaunul si oglinzile retrovizoare. Localizati comenzile pentru semnalizare, stergatoarele de parbriz, lumini (faze lungi si scurte) si schimbatorul de viteza (daca este cazul). Observati plasarea panoului de control pentru degivrare, aer conditionat, etc.
Returnarea masinii
Tarifele se bazeaza de obicei pe o unitate de timp de 24 de ore, cu o perioada de gratie de o ora permisa pentru returnarea masinii. Daca va pastrati masina pentru mai mult de patru ore peste ora de returnare stabilita, se recomanda prelungirea contractului cu inca o zi, deoarece tarifele pe ore suplimentare sunt ridicate.
Anumite tarife, cum ar fi ofertele speciale de weekend, sunt disponibile doar pe anumite perioade de timp. Pastrarea masinii peste acea perioada, poate modifica pretul total pe care il platiti pentru tranzactie.
Alte informatii utile
-
- Chiriasul oricarei masini este raspunzator pentru toate incalcarile regulilor de parcare si de trafic, atat pe plan intern cat si international.
- Cele mai multe contracte si polite de asigurare sunt nule daca aveti un accident in timp ce va aflati sub influenta alcoolului sau a drogurilor.
- Asigurati-va ca incuiati masina si portbagajul si nu lasati obiecte de valoare in masina.
- Centurile de siguranta trebuie sa fie purtate in orice moment – asa cum prevede legea.
- Cele mai multe tari impun scaune auto pentru copii sub varsta de patru ani. Notificarea prealabila este de obicei necesara pentru a rezerva un scaun de masina, si o mica taxa poate fi perceputa pentru inchirierea acestor dotari extra.
- Multe firme de inchirieri auto au masini sau camionete care sunt accesibile pentru clientii cu dizabilitati fizice. Asigurati-va in avans cand faceti aranjamentele ca exista un astfel de vehicul disponibil.
- Cititi Contractul de Inchiriere cu atentie si puneti intrebari aagentului daca nu sunteti sigur in legatura cu ceva. Politicile discutate in aceasta brosura pot sa varieze in functie de companie si locatie.